<--! cws 1 --> <--! cws 2 --> نماینده ولی فقیه در سپاه : در نظام ولایی رئیس‌جمهور، رئیس مجلس، رئیس قوه قضائیه و… مجری هستند – Kanal Yek TV

نماینده ولی فقیه در سپاه : در نظام ولایی رئیس‌جمهور، رئیس مجلس، رئیس قوه قضائیه و… مجری هستند

 

هفته نامه صبح صادق به نقل از آخوند عبدالله حاجی صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه نوشت:

هر کسی ادعای ایمان کند یا ادعایی داشته باشد، از طرف خداوند آزمون می‌شود اینکه کسی بگوید «ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند» آزمون می‌شود که آیا گوینده این سخن آن را باور دارد و به آن باور عمل می‌کند یا نه. در واقع، باید اثبات شود در ایمان‌شان صادقند یا نه و این فتنه‌ها میدان آزمون صدق ایمان است.

به عبارتی باید اثبات کنند وقتی شعار می‌دهند آیا هزینه آن را هم می‌دهند یا نه. سخت‌ترین فتنه‌ها هم در طول تاریخ اسلام و هم در نسل ما فتنه و امتحان بر سر «ولایت‌مداری» است. این خیلی فتنه سنگینی است و خیلی‌ها را می‌لرزاند و خیلی از خواص اینجا سقوط می‌کنند. در این فتنه‌های سنگین باید معلوم شود چه کسانی بر ولایت‌مداری صادقند، چرا؟ چون ولایت تجلی توحید ربوبی است؛ دستیابی به حقیقت توحید در روی زمین از راه ولایت است؛ تجسم و زمینی شدن توحید، ولایت است؛ فرمانروایی خدا در روی زمین با ولایت است و ولایت تجلی توحید ربوبی است و اینجا اگر کسی لرزید پس در اصل دین هم لرزیده است. ولایت‌مداری یعنی چه؟ ولایت‌مداری یعنی اگر پذیرفتیم این ولی خداست، باور کنیم که از خود حکمی نمی‌دهد و ولی خدا، مجری حکم الله است‌ـ در اسلام به تعبیر امام خمینی فقط قانون خدا حکم می‌کند‌ـ اگر باور کردیم، دیگر توقف و چون و چرا معنا ندارد. اگر جایی حتی حکمت این بیان حکم الله را نفهمیدیم، نباید متوقف شویم. اگر حتی در اندیشه هم شک کردیم (که آیا این بحثی که ولی امر و امام معصوم و ولی فقیه امر کرده درست است یا نه) این صدق در ایمان نیست.

 تعبد به ولایت مبتنی بر عقلانیت
تعبد در برابر ولی خدا مبتنی بر عقلانیت است. یک عقلانیت پشت سر آن است؛ چون او حکم الله را می‌گوید و این را پذیرفته‌ایم. اصل عبودیت مبتنی بر دقیق‌ترین عقلانیت است؛ اما متن آن تسلیم بودن است. آیه ۶۵ سوره نساء خیلی تکان‌دهنده است. خدا به خودش قسم می‌خورد در مورد تبعیت از پیامبر(ص) و حاکم اسلامی که تبعیت‌کنندگان ضمن اینکه باید عمل کنند؛ نباید سرسوزنی هم نسبت به حکم ولی تردید داشته باشند. اگر کسی نسبت به حکم ولی خدا در جانش یک سختی احساس کرد، این هم قابل قبول نیست.

نماینده در تراز انقلاب باید دین داشته باشد و این دین داشتن تنها به مفهوم نماز خواندن نیست. دین باید در همه صحنه‌های زندگی نماینده تبلور داشته باشد. بیشترین ضربه را از آدم‌های خوردیم که نماز می‌خواندند و به اسم مسلمان بودن علیه اسلام عمل می‎کردند و نگاه‌شان به مجلس به مثابه یک طعمه بود. دومین انتظار از نماینده در تراز، بصیرت است. بصیرت را باید معنا کرد. در واقع بصیرت درک درست از واقعیت‎ها و قدرت تحلیل درست است، در حالی که اگر همین مجلس فعلی را بررسی کنیم، می‌بینیم برخی از نمایندگان ما در این مجلس به راحتی از دیگران بازی خوردند و هنرپیشه بعضی از جریان‌های بیرونی شدند یا در مقابل فشارها سر خم کردند. موضوع بعدی ولایتمداری است. انتظار می‌رود یک نماینده مجلس در تراز انقلاب اسلامی در شاخصه ولایت‌مداری، تبعیت محض از ولی فقیه داشته باشد.

 

در نظام ولایی رئیس‌جمهور، رئیس مجلس، رئیس قوه قضائیه و… حق سیاست‌گذاری و نظریه‌پردازی ندارد، نظریه‌پرداز و سیاست‌گذار خداست و در بعد زمینی آن ولایت است؛ این عزیزان مجری هستند. باید ولایتمداری را درست برای مردم تبیین کنیم تا بتوانند نماینده در تراز را انتخاب کنند.
شاخصه دیگر اعتقاد به غلبه گفتمان مقاومت است. این موضوع در زمان حاضر اهمیت بیشتری دارد. اگر نماینده به این گفتمان معتقد باشد و بتواند از ۴۰ سال گذشته درس بگیرد، مطمئن باشید که مجلسی در تراز انقلاب اسلامی، پیشرو، بالابرنده و رشددهنده در کشور تشکیل خواهد شد.
مردمی بودن به معنای درستش از دیگر شاخصه‌های نماینده تراز انقلاب است. باید باور نماینده این باشد که واقعاً نوکر مردم است.